Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av enliteenimagen - 17 augusti 2012 23:10

Om tre dagar går jag in i vecka 8, tiden går fort och troligen fortare nu när jag börjar plugga igen så ja har något annat att tänka på och få rutiner igen efter ledigheten i sommar.

Menar de går inte fortare fram i graviditeten för att ja tänker mer på den. Men känslan av att något är fel eller att ja kan få MF fortfarande är där nätt och jämnt. Inte för att ja någon gång förlorat ett barn i ett MF men rädslan finns där ändå såklart.

 

Det här med kosten om vad man får äta och inte är väldigt jobbigt för mig ibland, men försöker undvika så gott ja kan.

Men är väldigt svårt när man äter borta för eftersom vi inte gått ut och sagt för släkt/vänner att jag väntar barn så blir de extra jobbigt och helt plötsligt säga. -Men jag får inte äta det, tex fetaost eller något annat.

 

Har ialla fall märkt att ja bör hålla mig borta från mjölk produkter och kaffe. För blir uppblåst av mjölk och av kaffe som jag egentligen måste ha för att annars får ja sånn extrem huvudvärk mår jag ännu mer illa av.. 

 

Om en månad rent datum messigt har vi tid hos BM igen-Inskrivning och massa blodprover och annat.

Hoppas jag inte svimmar av när de ska sticka mig. Är väldogt känslig för sånt.

 

Men nu måste jag få sova i min sköna säng, för nu är klockan mycket!

 

Puss heej!  <3

 

Ovido - Quiz & Flashcards