Alla inlägg under september 2012

Av enliteenimagen - 24 september 2012 23:15

Dagarna går och funderar fortfarande på hur vi ska berätta på ett roligt sätt att vi väntar barn. Gick in i vecka 13 idag och de går väldigt fort men ändå sakta tycker jag. Längtar så efter att få se den lille/-a skatten som växer i magen, hoppas att allt är bra med den och allt är som det ska vara. Sen funderar jag även på hur vi ska göra med barnvagn vilken vi ska köpa och så. Måste snart köpa nya kläder till mig då jag börjar känna att mina börjar bli för tajta runt magen. Sen även köpa massa grejor till bebisen med, har lite bebiskläder som jag har köpt lite på rea innan jag blev gravid men de är ändå nytvättade och ligger vikta i en byrå låda i dator-rummet, det kommande barnrummet.

Längtar så enormt nu till vi får se bebisen.....   

 

Av enliteenimagen - 17 september 2012 15:32

Idag var vi till bm på inskrivning, både jag och min sambo var med. Hon pratade mest lite om vad som händer just i vecka 12 med kroppen och så. Sen blev de väga mig; 56,4kg, blodprov i fingret men då svimma ja nästan av efter det var taget och skulle egentligen ta blodprov i armen med. Men de klarade jag inte av i det tillståndet så fick en ny tid till de tack och lov, den 2/10 kl. 10.30

Fick även en Ultraljuds tid uppe i Hudiksvall den 31/10 kl 14.30 Eftersom de inte har något sådant här nere. 

Och eftersom det är vårat första barn så fick vi en tid till återträff efter UL till bm den 14 November, kl. 10.30

Känns lite mer på riktigt nu när man har varit hos bm 2ggn redan och sen har massa tider inbokade på de till UL och Bm.

Fick även frågan om vi hade bestämt vilket sjukhus vi hade valt, Gävle eller Hudiksvall?! Men vi skulle återkomma med de tills vi bestämt oss. Det är ändå ett stort beslut, men vi vet ju inte några fördelar eller nackdelar vilket sjukhus man ska välja?! Så blir höra med omgivningen de som fött barn de senaste åren vilket sjukhus som är bäst, trevligast personal och mest personligast.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards