Alla inlägg under juli 2012

Av enliteenimagen - 31 juli 2012 00:33

Håller på att mest kolla runt lite på nätet på bebis-grejor. Och hittat en väldigt fin vagn (ny) Emmaljunga Nice tror ja den hette, blev förälskad i den fast gillar fortfarande Emmaljuna mondial duo combi white leatherette väldigt mycket. Men en sak är jag säker på och min sambo, att de kommer bli en vagn med fyra fast hjul.   

Har lite bebis kläder hemma redan men inte tillräckligt många för att klara sig. (Har 5-6 i storlekarna 50-74).

Blir såklart köpa fler men vill ja faktiskt vara lite mera säker på de så att ja inte förlorar barnet. Menar jag är faktiskt bara i Vecka 5 (gick in i den idag) och de ju 35 veckor kvar. 

 

Återkommer lite mer när jag vet lite mera, ska på Hälsosamtal på sjukhuset på torsdag fm. (kl. 12.00). 

 

P.s Bilden kommer från emmaljungas hemsida; http://www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Limited_edition/NICE-1677.html

 

 

Av enliteenimagen - 30 juli 2012 10:53

Ringde till BM idag och eftersom vi ska åka bort på torsdag så fick jag en snabb tid på Torsdag kl. 12 på sjukhuset. Mötet tar bara 30 min-Hälsosamtal.

Blir prata lite om vad man får äta och inte. Fick även veta idag att ja eventuellt om de är rätt räknat är i Vecka 5.    

Sen skulle jag få en tid senare under vecka 12, Inskrivningen och då skulle båda jag och min sambo få följa med! 

  Skönt att man blivit gravid nu med mycket väntan och längtan!

Har även fått veta att jag ska få en kusin till i Feb 2013, och själv ska vi få barn om allt går som de ska ungefär i Mars-April 2013!

 

 

Av enliteenimagen - 28 juli 2012 23:45

Idag har de inte hänt mycket varit lite med familjen/släkten och så. Har ialla fall letat fram nummret som jag ska ringa på Måndag, till Barnmorskemottagningen. Sen blir de fixa lite papper till inför man börjar nästa termin och plugga. Kommer nog bli lite tufft att plugga deltid och ha detta illamåendet och humöret. Men hoppas verkligen att de kommer gå bra. :)
Har inte berättat något än för min familje eller något de är bara min sambo och jag som vet att jag är gravid. Tänkte vänta med att berätta att jag är gravid till första UL när man  har en bild med att visa.


Fick även veta att jag ska få en till kusin i Feb 2013. Och kul att vi evt ska få ett barn Mars-April 2013 om allt går som de ska. Som jag verkligen hoppas nu efter all denna längtan och väntans tid som har tagit kål på mig vissa månader..



Av enliteenimagen - 27 juli 2012 12:00

Imorse vaknade jag och tog ett nytt gravitetstest och det visade mycket starkare plus än de testet jag tog härromdagen. (24,e)

Härligt att äntligen har plussat efter ha försökt få barn sedan Feb 2011. Slutade med p-pillerna mina i December 2010. Så tyckte det var på tiden att jag blev gravid någon gång. Med tanke på att min längtan var enorm efter barn. Men även min sambos var stor men de var nog mest jag som hade sådan enorm. Så att de inte gick att tänka på något annat. Och de gjorde de inte mycket enklare när de kändes som alla runt omkring än blev med barn och fick barn. 

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards