Alla inlägg under oktober 2012

Av enliteenimagen - 31 oktober 2012 16:22

Då var man hemma igen efter första ultraljudet. Kändes sjukt häftigt att se med egna ögon hur de växer en liten bebis inuti mig. Fick även med oss 8 bilder. Skönt så var allt bra med den lille krabaten. Men något kön gick inte att se pga av att den låg lite fel för de. Allt hon skulle kolla tog längre tid med eftersom krabaten inte var nå bra på sammarbeta. Men gick tillsist!


Graviditetskalender för dig
som ärgravid.

Av enliteenimagen - 30 oktober 2012 11:50

Har handlat lite bebiskläder och har var i helgen och kollade på andra saker som vi måste ha. Var hem till tjejen vi köpte vagnen av och kolla på andra tillbehör.
Imorgon händer de, det vi länge gått och väntat på. Vi ska till KK på ultraljud. Ska bli spännande. Men. Att veta könet för min del är inte viktigt. Men för min sambo är det troligen det.

Av enliteenimagen - 20 oktober 2012 18:14

Har ni någon gång ångrat er när de gäller vad ni köpt eller inte?

Jag har de lite ialla fall, visst den vagnen vi har köpt är fin, billig och så men mitt hjärta om man kan kalla de så vill ha en annan vagn. En Emmaljunga Mondial Duo Combi 2013 hade jag hellst velat ha, Färg: Charleston brun/ vit skinn.

Har hittat en begagnad på blocket men ingen vill veta de priset, är inte bara vagnen heller utan annat man läre ha och så. Varför ska de svensk tillverkad vagnarna vara så J*la dyra??    

Hade jag haft de dära 15.000kr extra hade de inte varit något hinder att kunna köpa just den där "PERFEKTA" vagnen som jag vill ha, men inte kan..

Ja vet att vissa inte förstår varför man måste ha just en speciell sorts vagn, men då kommer ni tyvärr aldrig förstå de heller. Sry. Jag vet om att jag är väldigt modemedveten och älskar de senaste sakerna. Det är inget fel i de. Men att inte ha de pengarna jag vill kunna lägga gör en väldigt besviken på en själv, och på de sättet få en att tänka om. Om man inte skulle vänta  med barn tills man har haft ett bra betalt jobb innan man ens funderar på barn. Men då sviker ja mig själv igen bara för jag redan har satt en gräns att får jag inte första barnet innan jag är 25år så blir det INGA barn alls. Och hur ska man kunna få de där välbetalda jobbet utan en bra utbildning innan man är 25år???

 

Ja, ska vell sluta klaga enligt vissa och bara köpa läget.. Men tyvärr så kan jag inte det. Sorry!!  

 

Bilden är på en annan Emmaljunga vagn som jag också älskar fast den ska vara i vit läder istället.... 

Av enliteenimagen - 19 oktober 2012 17:14

Tiden går fort och snart är det tid för första ultraljudet, närmare bestämt ddn 31 okt kl. 14.30
Känns väldigt spännande. Hoppas nu bara allt är som de ska. :)

Har ialla fall berättat för min familj/släkt, älsklings famil/släkt. Skönt att de tog de bra. De blev verkligen väldigt glada eller ja vad de visade ialla fall. Och vagnen är köpt, spjälsäng fixad, skötbordet med troligen. Sen blir det köpa bilbarnstolen av en kompis med och lite annat.

Av enliteenimagen - 11 oktober 2012 15:51

Har börjat kolla runt lite på vagnar, för måste nog svika mig själv en aning faktiskt. För vet inte riktigt o vi har råd med att köpa en svensktillverkad vagn-Emmaljunga. Vill så hemskt men har inte riktigt dem pengarna och lägga ut till bara vagnen. Så kollar lite på nätet och så och har hittat två vagnar. Inga Emmaljunga men de får funka ändå. Två fina Nowalex Comfort vagnar, fint mönster och billigt. Så nu blir det troligen att åka och kolla på den ena redan till helgen. Hoppas nu att den är i fint skick för billigare kommer vi inte undan. Skulle vara skönt att ha barnvagnen löst, i för sig så är det ju drygt 24 veckor kvar till bf. Är inte riktigt helt hundra än eftersom inte första ul har varit än. Men de är med snart, närmare bestämt om 20 dagar.. Känns väldigt spännande. Hoppas man får känna fosterrörelser snart eftersom man kan göra det allra första gången mellan vecka 12-18.. ;)

LÄNGTAR verkligen nu, kan vi inte bara hoppa fram 25 veckor.. Vill se den lille nu. Men har ialla fall gått halva tiden snart. Hoppas verkligen det inte är något fel på den, menar 1600:- för en sitt/ligg-vagn plus skötväska är billigt.   

 


Av enliteenimagen - 2 oktober 2012 16:09

Var till bm idag och tog blodprov men tog även test för hepatit (tror ja de var) och Hiv. Gick väldigt bra tack vare bedövning, var likblek i ansiktet och var tvungen på att tänka att jag ska andas. Blev bara lite yr denna gång, bra de ialla fall. Men fick ligga på britsen denna ggn. Nu är det bara att vänta till ultraljudet är den 31 okt i Hudiksvall, på sjukhuset.

Av enliteenimagen - 1 oktober 2012 21:58

Tiden går och nu är de bara 182 dagar kvar tiden går verkligen fort. Menar har ju redan gått 98 dagar i graviditeten. ;)
Imorgon blir det till bm igen för att ta de andra blodprovet, sen blir det hem och baka kanelbullar/vaniljbullar. Och så klart plugga en hel del.
Illamåendet har ialla fall nästan gått över och här nedan kommer lite fakta som är från baby center;
Nu är bebisen ungefär 8 centimeter lång och väger cirka 40 gram. Nu växer kroppen fortare än huvudet. Denna vecka kommer den papperstunna huden att täckas med den duniga kroppsbehåring som kallas lanugo och vanligtvis försvinner innan bebisen föds. Ögonbryn börjar växa och huvudet kan vara täckt med dunigt hår, men det är svårt att förutse hur ditt barns hår kommer att se ut efter förlossningen.

Impulser från hjärnar gör att fostret tränar sina ansiktsuttryck. Från och med den här tiden kan fostret gripa, kisa, rynka på ögonbrynen och grimasera. Det kanske till och med kan suga på tummen. Njurarna utsöndrar urin, som fostret kissar ut i fostervattnet. Detta fortsätter under hela graviditeten.

Ovido - Quiz & Flashcards